-
PAS 1. PREÎNSCRIERE
Pentru a obține permisul sau cardul de acces în BNaR, completați FORMULARUL DE PREÎNREGISTRARE cu datele solicitate. Această etapă este obligatorie indiferent dacă ați ales să obțineti online cardul digital sau fizic, la sediul Bibliotecii. Pentru mai multe informații, consultați sectiunea cu tutoriale.
-
PAS 2. TARIFE
Tarifele în vigoare privind eliberarea cardurilor de acces
la serviciile Bibliotecii Naţionale a României se vor regăsi aici -
PAS 3. PLATA
Plata cardului se va face fizic la sediul Bibliotrecii Naționale prin plata cash/card bancar sau digital prin platforma online Ghișeul.ro
-
PAS 4. VALIDAREA
Validarea cardului de acces este obligatorie şi este disponibilă numai după ce utilizatorul a realizat preînscrierea. Validarea poate fi efectuată :
1. fizic, la sediul bibliotecii la Biroul de înscrieri
2. online, utilizând platforma bibnat.ro
-
PAS 4. VALIDAREA ONLINE
Validarea online a cardului de acces este disponibilă utilizatorilor care au realizat preînscrierea și au efectuat plata prin Ghișeul.ro
Pentru aceasta, completaţi formularul de mai jos și încărcați următoarele fișiere cu:
1. dovada plății online generată de platforma Ghișeul.ro;
2. o fotografie a dvs. de tip buletin;
3. fotografia clară sau imaginea scanată a cărții de identitate
4. pentru tarif redus cu 50% (elevi, studenţi, pensionari) trebuie încărcată copia scanată şi clară a carnetului de elev/student vizat pe anul în curs, adeverinței de elev/student validă, cuponului de pensii.
NOU la BNaR?
!
Folosiți butoanele de mai jos pentru a putea vizualiza tutorialele pentru fiecare etapă a înscrierii la Bibliotecă:
Întrebări frecvente:
Dacă doriți accesul în spațiile deschise pentru studiu ale BNaR, până la obținerea statutului de card validat, vă așteptăm la sediul Bibliotecii unde veți putea prezenta, la Biroul Pază, cardul digital nevalidat (de pe telefon) alături de dovada efectuării plății online.
Cardul digital va fi validat de echipa BNaR în termen de maxim 3 zile lucrătoare. Validarea cardului va fi anunțată printr-un email de confirmare a validării trimis către dvs. (pe adresa de email introdusă in formular atunci când ați efectuat solicitarea de validare online)
Odată ce ați completat formularul online de preînscriere, în termen de 5 zile calendaristice trebuie să vă prezentați la sediul BNaR pentru a efectua validarea cardului sau să trimiteți online fișierele solicitate pentru validare.
Odată depășit acest termen, datele dvs. sunt șterse și va trebui să completați formularul din nou. Dacă ați efectuat deja plata, păstrați/salvati dovada plății.
CARDUL DE ACCES vă permite să beneficiați de următoarele facilități:
- intrarea propriu-zisă în sediul Bibliotecii Naționale a României;
- acces la internet gratuit;
- accesul în zona spațiilor libere pentru studiu sau lectură;
- accesul în sălile de lectură;
- împrumutul (consultarea) la sala de lectură a publicațiilor din colecțiile Bibliotecii;
- participarea la evenimentele publice ale Bibliotecii, în limita spațiului și locurilor disponibile;
- vizitarea expozițiilor
Nu, acest lucru nu este necesar. Dvs. deja faceti parte din baza de date a utilizatorilor Bibliotecii, datele dvs. deja au fost introduse. Reluați Pasul 2 și Pasul 3 în care veți atașa doar dovada plății prin ghișeul.ro si fotografia cărţii de identitate sau prezentați-vă pur și simplu la Biroul Înscrieri pentru a reînnoi cardul. Achitați suma de bani necesară acestui serviciu și ați încheiat.